ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

Πιστοποιητικά συμμετοχής στη δράση “Mission Zero” Astro Pi Challenge 2023/24

Σήμερα, Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του etwinning προγράμματος “The Amplified Blue Planet”, που  συμμετείχαν στη δράση The European Astro Pi Challenge “Mission Zero” 2023/24, έλαβαν τα πιστοποιητικά τους, όπου καταγράφεται η ακριβής ώρα έναρξης και λήξης της εκτέλεσης του προγράμματός τους, καθώς και η θέση του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού ISS (International Space Station) κατά την εκτέλεση του κάθε προγράμματος.

Ένα μοναδικό ενθύμιο της ιστορίας του διαστήματος!

Online συνάντηση με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά των άλλων σχολείων (Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024)

Σήμερα, Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024, αφού απαντήσαμε τα ερωτηματολόγια και γράψαμε “What do you like in this project?”, πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας του ESEP (European School Educational Platform), μια online συνάντηση με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά των άλλων σχολείων που συμμετείχαν στο eTwinning πρόγραμμα “The Amplified Blue Planet”.

Παίξαμε στο Kahoot το quiz για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο “The Amplified Blue Planet – Quiz for e-Safety“ και στείλαμε στο  Padlet ευχές για καλές διακοπές, χρησιμοποιώντας τη νέα δυνατότητα για δημιουργία εικόνων μέσω AI με το text to image tool “I Can Draw”.

Καλό καλοκαίρι!

Παρουσίαση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning “The Amplified Blue Planet” (Τετάρτη 29 Μαΐου 2024)

Το απόγευμα της Τετάρτης 29 Μαΐου 2024, στην εκδήλωση παρουσίασης των δράσεων του σχολείου μας κατά τη φετινή χρονιά 2023-24, στο αμφιθέατρο του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση των βασικών δράσεων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning “The Amplified Blue Planet” .

Δόθηκαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής στους 13 μαθητές και μαθήτριες της Α τάξης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα: Γαγανάκης Ηλίας, Δρακακάκη Ειρήνη, Δρακακάκη Μεταξία, Ζαφειρόπουλος Παναγιώτης, Καποτάς Νικόλαος, Κόντος Χρήστος, Κωστάκου Λυδία, Πλακαντωνάκη Μελίνα, Σκουλιδά Νεφέλη Ευδοκία, Σμυρνής Γεώργιος, Σπηλιόπουλος Μάξιμος, Ταβουλάρης Ιωάννης και Χατζηδάκη Θεανώ.

Δόθηκαν επίσης οι βεβαιώσεις συμμετοχής των 5 μαθητών και μαθητριών της Α τάξης που συμμετείχαν στην 3D σχεδίαση της διαστημικής βάσης στο φεγγάρι, στα πλαίσια του διαγωνισμού “Mooncamp challenge 2023-24”: Γαγανάκης Ηλίας, Ζαφειρόπουλος Παναγιώτης, Πλακαντωνάκη Μελίνα, Σκουλιδά Νεφέλη Ευδοκία και Χατζηδάκη Θεανώ.

Δείτε την παρουσίαση του προγράμματος και κάποια στιγμιότυπα της εκδήλωσης.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!!! Ήταν μια καταπληκτική ομάδα και είμαι πολύ περήφανη για όλους.

Η καθηγήτρια Πληροφορικής

Λυμπεροπούλου Κυριακή

Συμμετοχή μαθητών/μαθητριών της Α τάξης, στον διεθνή διαγωνισμό “Moon Camp Challenge 2023-24”

Το σχολείο μας συμμετέχει για πρώτη φορά στον διεθνή διαγωνισμό “Moon Camp Challenge” με 5 μαθητές και μαθήτριες της Α τάξης.

Οι μαθητές/μαθήτριες που συμμετέχουν, είναι: Γαγανάκης Ηλίας, Ζαφειρόπουλος Παναγιώτης, Πλακαντωνάκη Μελίνα, Σκουλιδά Νεφέλη Ευδοκία και Χατζηδάκη Θεανώ.

Το Moon Camp είναι μια σύμπραξη μεταξύ της Ευρωπαϊκή Διαστημικής Υπηρεσίας ESA (European Space Agency) και του Ιδρύματος Airbus, σε συνεργασία με την Autodesk.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα  https://mooncampchallenge.org/

Στο διαγωνισμό “Moon Camp Challenge”, αποστολή κάθε ομάδας μαθητών είναι να σχεδιάσει ένα τρισδιάστατο μοντέλο (3D) μιας διαστημικής βάσης αστροναυτών στο φεγγάρι. Οι μαθητές/μαθήτριες, σε συνεργασία με την καθηγήτρια Πληροφορικής Λυμπεροπούλου Κυριακή, εκπαιδεύτηκαν στο πρόγραμμα τρισδιάστατης σχεδίασης Tinkercad της Autodesk https://www.tinkercad.com και προσάρμοσαν το σχεδιασμό της αποικίας στο περιβάλλον της Σελήνης, εξετάζοντας τη δυνατότητα χρήσης των τοπικών πόρων, έτσι ώστε να παρέχουν ασφαλείς και λειτουργικές εγκαταστάσεις διαβίωσης και εργασίας για τους αστροναύτες.

 

Η προθεσμία παράδοσης ήταν μέχρι την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024 και κάθε υποβολή εργασίας έπρεπε να συνοδεύεται από μια σύντομη περιγραφή-αιτιολόγηση.

Μπορείτε να δείτε το έργο που παρέδωσε στις 22 Απριλίου, η ομάδα των μαθητών The 5 Greek Lunar Explorers με τίτλο “Lunar Colony design” στον σύνδεσμο: https://www.tinkercad.com/things/byUcULVg3d9-lunar-colony-design (κάνοντας κλικ στο View in 3D).

Δείτε επίσης την ανάρτηση στο twitter: https://x.com/K_Lymperopoulou/status/1782192491959132350

Το έργο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα έκθεσης έργων του “Moon Camp Challenge 2023-24”  https://mooncampchallenge.org/gallery-2023-2024/details/30000

Η ομάδα μας “The 5 Greek Lunar explorers” έλαβε το πιστοποιητικό συμμετοχής για την υποβολή του 3D έργου.

Αντίστοιχα πιστοποιητικά έλαβαν οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν, καθώς και η καθηγήτρια πληροφορικής κα Λυμπεροπούλου.

Όλες οι ομάδες θα κληθούν να συμμετάσχουν τον Μάιο, σε μια διαδικτυακή εκδήλωση με έναν αστροναύτη του ESA και ειδικούς του διαστήματος.

Επίσκεψη στην Teleport Services για ένα πρωτότυπο Virtual Reality ταξίδι διδακτικού χαρακτήρα στο διάστημα, με θέμα την κλιματική αλλαγή (Τρίτη 23 Απριλίου, 2024)

Στις αίθουσες της Teleport (https://teleport-services.com ) στην Αγία Παρασκευή, βρεθήκαμε την Τρίτη 23 Απριλίου 2024, με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α τάξης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα eTwinning “The Amplified Blue Planet” και τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ τάξης που συμμετέχουν στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα για την κλιματική αλλαγή. Συνοδοί καθηγητές ήταν η καθηγήτρια Πληροφορικής Λυμπεροπούλου Κυριακή, ο καθηγητής Βιολογίας Κουγιουμουτζής Κωνσταντίνος και η καθηγήτρια Τεχνολογίας Λιόλιου Βασιλική.

Φορέσαμε τα ειδικά γυαλιά και τα γάντια μας και ετοιμαστήκαμε μια εντυπωσιακή διαδραστική, βιωματική εκπαιδευτική εμπειρία με θέμα “Ο πλανήτης μας είναι το μέλλον μας”.

Η αλήθεια είναι ό,τι μια τέτοια εμπειρία, δεν είναι εύκολο να περιγραφεί σε κάποιον που δεν την έχει βιώσει. Νοιώθεις σαν να βρίσκεσαι πραγματικά εκεί! Τα εντυπωσιακά γραφικά, συνθέτουν ένα πρωτόγνωρο και εκπληκτικό περιβάλλον που πραγματικά μας μάγεψε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Μια εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη!

Φαντάσου να είσαι μέσα σε ένα Διαστημόπλοιο και να παρατηρείς τον γαλαξία μας, τους πλανήτες τα νεφελώματα, τους μετεωρίτες και να συνειδητοποιείς πόσο χρήσιμες είναι οι παρατηρήσεις του συστήματος δορυφόρων Copernicus για την κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας. Να μπορείς να “τηλεμεταφερθείς” στην εποχή των δεινοσαύρων, να βρεθείς στο βυθό της θάλασσας δίπλα σε τροπικά ψαράκια, φάλαινες και καρχαρίες. Να βιώσεις την καταστροφή που μπορεί να επιφέρει μια μικρή αλλαγή της θερμοκρασίας στα κοράλλια. Να βοηθήσεις στην κατάσβεση πυρκαγιών και να μάθεις τόσες πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τον πλανήτη σου, τη Γη!

Συμμετοχή έργου ζωγραφικής μαθήτριας της Γ τάξης στον διεθνή διαγωνισμό “Moon Camp Challenge 2023-24”

Η μαθήτρια της Γ τάξης Ντεληφιλιππίδη Πίστη, συμμετέχει στον διεθνή διαγωνισμό “Moon Camp Challenge 2023-24” με ένα έργο ζωγραφικής με τίτλο: “Quite a familiar future”

Το Moon Camp είναι μια σύμπραξη μεταξύ της Ευρωπαϊκή Διαστημικής Υπηρεσίας ESA (European Space Agency) και του Ιδρύματος Airbus, σε συνεργασία με την Autodesk.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα  https://mooncampchallenge.org/

Το έργο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα έκθεσης έργων του “Moon Camp Challenge 2023-24”  https://mooncampchallenge.org/gallery-2023-2024/details/30594/

Η μαθήτρια έλαβε το πιστοποιητικό συμμετοχής της για την υποβολή του έργου.

Όλοι οι μαθητές που υποβάλουν έργο,θα κληθούν να συμμετάσχουν τον Μάιο, σε μια διαδικτυακή εκδήλωση με έναν αστροναύτη του ESA και ειδικούς του διαστήματος.

Κατασκευή και προγραμματισμός ρομποτικών συστημάτων

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στο eTwinning πρόγραμμα “The Amplified Blue Planet”, σε ομάδες των δύο ή τριών, κατασκεύασαν 3 ρομποτικά συστήματα και προσομοίωσαν την αυτόνομη κίνησή τους.

Από την αρχαιότητα δεν σταματήσαμε ποτέ να εξερευνούμε τη Σελήνη, και πριν από την ανάπτυξη των διαστημικών σκαφών, μπορούσαμε να τη δούμε μόνο με γυμνό μάτι και με τηλεσκόπια, αλλά τώρα θέλουμε να μάθουμε περισσότερα για τη Σελήνη. Κατασκευάσαμε διαστημόπλοια και ρομποτικά οχήματα και φέραμε δείγματα σεληνιακού εδάφους, τα οποία μας επέτρεψαν να μάθουμε πιο συγκεκριμένες πληροφορίες για τη Σελήνη.

Σε αυτό το εργαστήριο, κατασκευάσουμε 3 μηχανήματα, έναν ρομποτικό βραχίονα (Robotic Arm), ένα περονοφόρο όχημα (Forklift) και έναν εκσκαφέα (Excavator).

Τα συγκεκριμένα συστήματα, θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα για την εκσκαφή και τη μεταφορά υλικών από το έδαφος της σελήνης, κατάλληλων για την δημιουργία εργαλείων, εξοπλισμού ή κτιρίων στην επιφάνεια της, μέσω της τεχνολογίας 3D Printing.

Η κατασκευή και ο προγραμματισμός των ρομποτικών συστημάτων έγινε με τη χρήση των τριών κιτ Ρομποτικής (ELECFREAKS Nezha inventor’s kit V2 for micro:bit) που έχουμε παραλάβει, μέσω της δράσης «Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο…», που συμμετέχουν 1821 σχολικές μονάδες από όλους τους Δήμους της Ελλάδας.

Δείτε τα βίντεο και τις φωτογραφίες

Διδακτική επίσκεψη στο Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών (Τρίτη 2 Απριλίου 2024)

Την Τρίτη 2 Απριλίου 2024, στα πλαίσια του έργου eTwinning “Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness”, οι 18 μαθητές/τριες που συμμετέχουν, επισκέφτηκαν το Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών στη Γλυφάδα, όπου περιθάλπονται τραυματισμένες χελώνες και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξενάγησης, από ειδικά εκπαιδευμένα στελέχη και εθελοντές του ΑΡΧΕΛΩΝ (Σύλλογος για την προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας).

https://archelon.gr/project-areas/glyfada-kentro-diasosis-thalassion-xelonon

Έμαθαν πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία για τις θαλάσσιες χελώνες και τους κινδύνους που τις απειλούν και κατανόησαν πώς η κλιματική αλλαγή, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η πλαστική ρύπανση στους ωκεανούς, έχουν τόσο μεγάλο αντίκτυπο στη βιοποικιλότητα και πιο συγκεκριμένα στις θαλάσσιες χελώνες.

Πως γεννιούνται, πως τρέφονται, που μεταναστεύουν, ποιες διαδρομές ακολουθούν και πόσο γρήγορα κολυμπούν, με τη βοήθεια πομπών που στερεώνονται πάνω στο καβούκι τους και παρέχουν σήμα μέσω δορυφόρων, όταν οι χελώνες έρχονται στην επιφάνεια της θάλασσας για να αναπνεύσουν.

Λάβαμε και Πιστοποιητικό Υιοθεσίας για τραυματισμένη θαλάσσια χελώνα “Τρούφα” από το Κέντρο Διάσωσης ως σύμβολο της δέσμευσής μας για τη διατήρηση και διάσωση θαλάσσιων χελωνών.

Συμμετέχουμε στη δράση Coding4Climate για την Ημέρα της Γης (Δευτέρα 22 Απριλίου 2024)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στο eTwinning πρόγραμμα The Amplified Blue Planet,  θα γιορτάσουν την Ημέρα της Γης,  τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024 (Earth Day 20024), συμμετέχοντας στη παγκόσμια δράση Coding4Climate (https://coding4climate.org/) που προωθεί την συνεργασία σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών και θα χρησιμοποιήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, υπολογιστικής σκέψης, δημιουργικότητας και ψηφιακού γραμματισμού για να δημιουργήσουν λύσεις για τον πλανήτη μας.

Συμμετέχουμε στην Προστασία των Ωκεανών (Ocean League) και συγκεκριμένα στην προστασία των θαλάσσιων χελωνών, παρακολουθώντας τις διαδρομές που ακολουθούν μέσω των δορυφορικών παρατηρήσεων γύρω από το νησί Poilão, που βρίσκεται στα ανοιχτά της δυτικής ακτής της Αφρικής, με ένα έργο Scratch από το RaspberryPi Foundation https://projects.raspberrypi.org/en/projects/turtle-tracker και 2 microbit projects: https://microbit.org/projects/make-it-code-it/saving-sea-turtles/  για την κατασκευή ενός πρωτότυπου φωτισμένου μονοπατιού στην παραλία που θα καθοδηγεί τους ανθρώπους με ασφάλεια, χωρίς να ενοχλούν τις νεογέννητες χελώνες που κινούνται προς τη θάλασσα  και https://microbit.org/projects/make-it-code-it/light-up-fishing-nets/ για την δημιουργία ενός συνδυασμού φώτων LED και ήχων,  που θα απομακρύνει ψάρια, χελώνες και πουλιά, ώστε να μην παγιδεύονται στα δίχτυα ψαρέματος (STOP bycatch).

https://www.climateactionproject.org/coding4climate/solution/660f0b7ee889668ebe8a5c0b

Συμμετοχή στη εκπαιδευτική δράση ρομποτικής «1821 Μικρή Επανάσταση στην Εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο»

Το σχολείο μας συμμετέχει στην εκπαιδευτική δράση «1821 Μικρή Επανάσταση στην Εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο» που αφορά σε εκπαίδευση μαθητών/τριών σε ρομποτική, μηχανική και προγραμματισμό.

Πρόκειται για μια καινοτόμα Δράση που συμμετέχουν 1821 σχολικές μονάδες σε όλη την Ελλάδα και σχεδιάστηκε από το Υπουργείο Παιδείας,  και υλοποιείται από τον Δήμο Τρικκαίων με την χρηματοδότηση του Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης».

Στα πλαίσια της δράσης,  οι δύο ομάδες μαθητών, μαζί με την καθηγήτρια Πληροφορικής κα Λυμπεροπούλου Κυριακή και την καθηγήτρια Τεχνολογίας κα Λιόλιου Βασιλική, παρουσίασαν τις κατασκευές τους (τα project τους) στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Αττικής STEM 2024, που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του ΟΤΕ Academy στο Μαρούσι, το Σάββατο 23 Μαρτίου 2024.

Οι μαθητές της Α τάξης, που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική δράση είναι: Αθηναίος Μάριος-Γεώργιος, Γιουρδής Δημήτριος, Ρέγκλης Εμμανουήλ, Σμυρνής Γεώργιος, Φραγκόπουλος Γεράσιμος-Δημήτριος και Χατζηγεωργίου Σωτήριος.

Δείτε το βίντεο της εκδήλωσης

Η παρουσίαση των ρομποτικών κατασκευών που γίνεται στα πλαίσια της συγκεκριμένης Δράσης, είναι μη διαγωνιστικού χαρακτήρα και έχει στόχο να δοθεί η δυνατότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές να παρουσιάσουν τις κατασκευές τους, συμμετέχοντας στη μεγαλύτερη γιορτή του STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) & της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Ελλάδα.

Η κατασκευή και ο προγραμματισμός των ρομποτικών συστημάτων θα γίνει με τη χρήση των τριών κιτ Ρομποτικής (ELECFREAKS Nezha inventors kit V2 for micro:bit) που έχουμε παραλάβει.

Το ELECFREAKS micro:bit Nezha Inventor’s Kit V2 είναι ένα κιτ BBC micro:bit σχεδιασμένο με βάση τους αισθητήρες Planet X, το οποίο περιέχει διάφορους αισθητήρες και μονάδες, όπως τον σερβοκινητήρα, 2 κινητήρες, τα φώτα LED, τα ποτενσιόμετρα, τους αισθητήρες υγρασίας εδάφους, τους αισθητήρες υπερήχων, τους αισθητήρες σύγκρουσης, τους αισθητήρες παρακολούθησης γραμμής, κ.λπ. Διαθέτει περισσότερα από 400 μπλοκ που είναι κατάλληλα για την κατασκευή διαφόρων περιπτώσεων και μπορεί να βελτιώσει τις πρακτικές δεξιότητες και τη λογική σκέψη των παιδιών.