ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

Συμμετοχή στην “Mission Zero” Astro Pi Challenge 2023/24

The European Astro Pi Challenge “Mission Zero” 2023/24 έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες του etwinning προγράμματος να δημιουργήσουν ένα απλό πρόγραμμα σε python που θα “τρέξει” σε έναν υπολογιστή Astro Pi στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό ISS (International Space Station) στο διάστημα για 30 δευτερόλεπτα, θυμίζοντας στους αστροναύτες το σπίτι τους, τη Γη!

Το θέμα για το Mission Zero 2023/24 είναι “χλωρίδα και πανίδα”. Οι εικόνες που δημιούργησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες μας, ήταν για παράδειγμα, λουλούδια, δέντρα, ζώα ή και έντομα.

Το πρόγραμμα, χρησιμοποιώντας μια ένδειξη από τον αισθητήρα χρώματος και φωτεινότητας του Sense HAT του υπολογιστή Mark II Astro Pi, ορίζει το χρώμα του φόντου της εικόνας που σχεδίασαν. Το σύνολο των αισθητήρων του Sense HAT δίνει στο Astro Pi τη δυνατότητα να “ανιχνεύει” και να κάνει διάφορα είδη μετρήσεων, θερμοκρασίας, υγρασίας, πίεσης και κίνησης και να εξάγει πληροφορίες χρησιμοποιώντας μια οθόνη LED 8 x 8.

Οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες θα λάβουν τον Ιούνιο, ένα πιστοποιητικό που θα καταγράφει την ακριβή ώρα έναρξης και λήξης της εκτέλεσης του προγράμματός τους, καθώς και τη θέση του ISS κατά την εκτέλεση του. Ένα μοναδικό ενθύμιο της ιστορίας του διαστήματος!

Δημιουργία Ηλεκτρονικού βιβλίου “Internet Safety Stories”

Με τη συμβολή όλων των μαθητών των σχολείων που συμμετέχουν στο etwinning πρόγραμμα, δημιουργήθηκε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με ιστορίες σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 3ου Γυμνασίου Κηφισιάς δημιούργησαν δύο ιστορίες προς απάντηση από άλλα σχολεία και πρόσφεραν λύση στην ιστορία “It wasn’t a joke” του 8ου Δημοτικού σχολείου Κηφισιάς.

 

 

Παρακολούθηση διαδικτυακών επιμορφωτικών συναντήσεων στη Ρομποτική

Στα πλαίσια της καινοτόμου δράσης «Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο…», που συμμετέχουν 1821 σχολικές μονάδες σε όλους τους Δήμους της Ελλάδας και σχεδιάστηκε από τον Δήμο Τρικκαίων, παραλάβαμε 3 Nezha Inventor’s Kit V2 with Micro:bit

Στις διαδικτυακές επιμορφωτικές συναντήσεις από τη STEM Education, που παρακολούθησαν η καθηγήτρια πληροφορικής Λυμπεροπούλου Κυριακή και η καθηγήτρια τεχνολογίας Λιόλιου Βασιλική κατασκεύασαν ένα αυτοκίνητο που ακολουθεί τη μαύρη γραμμή σε μια πίστα, έναν ανεμιστήρα  που γυρίζει και περιστρέφεται με τη χρήση ενός  κινητήρα και μια πύλη που αναγνωρίζει εμπόδια μέσω ενός αισθητήρα υπερήχων και ανάλογα ανοίγει ή κλείνει

Earth Observations_Πως οι δορυφόροι βοηθούν στην κλιματική αλλαγή αλλά και στην πρόβλεψη και στην παρακολούθηση φυσικών καταστροφών

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 3ου Γυμνασίου Κηφισιάς, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα,  ολοκλήρωσαν τη δραστηριότητα, σχετική με τη σημασία των δορυφορικών παρατηρήσεων της Γης και τις πληροφορίες που μας παρέχουν.

Συνειδητοποίησαν ότι εκατοντάδες δορυφόροι που παρατηρούν τη Γη περιφέρονται γύρω από τον πλανήτη και όλοι μας δίνουν πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να διαχειριστούμε τον κόσμο μας, τώρα αλλά και στο μέλλον. Από τις προβλέψεις βροχοπτώσεων έως την παρακολούθηση σεισμών, χρησιμοποιούμε τις παρατηρήσεις της Γης (Earth Observations) για να μάθουμε για το έδαφος, το νερό και την ατμόσφαιρα.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα Copernicus Monitoring και το γραφείο International Charter Space and Major Disasters που μας παρέχει τις δορυφορικές εικόνες, που βοηθούν στην ανακούφιση από καταστροφές και την ανάκαμψη οπουδήποτε στον κόσμο, εντελώς δωρεάν.
Οι μαθητές εισήχθησαν στο πρόγραμμα περιήγησης EO Browser και ανέλαβαν να βρουν δορυφορικές εικόνες από έντονες βροχοπτώσεις στην Ελλάδα που οδήγησαν σε μεγάλης κλίμακας πλημμύρες στη Θεσσαλία το φθινόπωρο του 2023, επηρεάζοντας χιλιάδες εκτάρια εδάφους. Στις 9 Σεπτεμβρίου, 3 ημέρες μετά την έναρξη των πλημμυρών, αρκετά χωριά συνέχισαν να είναι εντελώς αποκομμένα. Οι πυροσβέστες είχαν διασώσει περισσότερους από 2.850 ανθρώπους από την αρχή των πλημμυρών. Ζητήθηκε από το Copernicus EMS Rapid Mapping να παράσχει μια αρχική εκτίμηση ως προς την έκταση της πλημμύρας και την παρακολούθηση του συμβάντος για τη χαρτογράφηση έκτακτης ανάγκης.

Μετά την καταιγίδα Daniel τον Σεπτέμβριο, η καταιγίδα Elias ήταν η δεύτερη μεγάλη καταιγίδα που έπληξε την Ελλάδα μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες. Στις 2 Οκτωβρίου 2023 προκλήθηκαν εκτεταμένες πλημμύρες στην Ελλάδα. Σε αυτήν την εικόνα, που αποκτήθηκε από έναν από τους δορυφόρους Copernicus Sentinel-2, η τεράστια ποσότητα ιζήματος που απομακρύνθηκε από τις πλημμύρες μπορεί να φανεί, καθώς ο Πηνειός ποταμός εκβάλλει στο Αιγαίο Πέλαγος.

Τέλος, οι μαθητές εργάστηκαν στη δραστηριότητα της ESA (European Space Agency) «Από το έδαφος και από τον ουρανό- Ανάλυση και κατανόηση εικόνων του πλανήτη Γη που λαμβάνονται από το διάστημα».

Μελέτησαν και συνδύασαν φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από το έδαφος, από τον ISS (Διεθνή Διαστημικό Σταθμό) και από διαφορετικούς δορυφόρους
https://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/From_the_ground_and_from_the_sky_Analysing_and_understanding_images_of_planet_earth_taken_from_space_Teach_with_space_PR10

Παρουσίαση: Earth Observations_how satelites help

Χριστουγεννιάτικες ευχές

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που μετέχουν στο πρόγραμμα, έστειλαν τις χριστουγεννιάτικες ευχές τους στους μαθητές των άλλων σχολείων με ένα scratch project https://scratch.mit.edu/projects/941488456/ και κολλάζ φωτογραφιών που δημιούργησαν στο εργαστήριο με την δωρεάν εφαρμογή photovisi (https://www.photovisi.com/)

   

Χρόνια πολλά σε όλους! Καλά Χριστούγεννα! Ένα ευτυχισμένο και υγιές 2024!

Συμμετοχή στην εκδήλωση «Η Ώρα του Κώδικα 2023» (Hour of Code 2023)

Οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Κηφισιάς του eTwinning προγράμματος, συμμετείχαν στην εκδήλωση «Η Ώρα του Κώδικα 2023» (Hour of Code 2023) με θέμα: Πώς το πλαστικό στους ωκεανούς συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή

Σύμφωνα με τον 14ο Στόχο Αειφόρου Ανάπτυξης (SDG 14): Διατήρηση και βιώσιμη χρήση των ωκεανών, των θαλασσών και των θαλάσσιων πόρων https://www.un.org/sustainabledevelopment/oceans/ και στο πλαίσιο της συλλογικής δραστηριότητας «CodeWeek & Climate Change» και της Ώρας του Κώδικα 2023, δημιούργησαν ένα scratch project για το πώς «Το πλαστικό στους ωκεανούς συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή» https://scratch.mit.edu/projects/923313060/  και συνειδητοποίησαν πως η Μηχανική Μάθηση και η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορούν να συμβάλουν στην απομάκρυνση του πλαστικού από τους ωκεανούς μέσω της AI for Oceans δραστηριότητας https://code.org/oceans

Παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τη θαλάσσια ρύπανση και τους τρόπους αντιμετώπισης και έμαθαν πως οι παρατηρήσεις μέσω δορυφόρων μπορούν να βοηθήσουν στην παρακολούθηση του φαινομένου.

Στο πλαίσιο της Ώρας του Κώδικα 2023, ολοκλήρωσαν επίσης τη δραστηριότητα «Προσομοίωση θαλάσσιου οικοσυστήματος 2023» (Simulating a Marine Ecosystem 2023) https://studio.code.org/s/csc-ecosystems-2023/lessons/1/levels/1?lang=en-US και συνειδητοποίησαν πόσο σημαντική είναι η ισορροπία στο θαλάσσιο οικοσύστημα.

Διδακτική επίσκεψη στην έκθεση Life in Space (Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023)

Στα πλαίσια του έργου eTwinning “Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness” οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, με συνοδούς καθηγητές της κα Λυμπεροπούλου και την κα Ευαγγελοπούλου, επισκέφτηκαν την έκθεση Life in Space, (https://lifeinspace.lavris.gr/ ) την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023, στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδή. Μια έκθεση ιδιαίτερα σχετική με τη θεματολογία του προγράμματος, με απίστευτες κατασκευές, ιστορικά αντικείμενα-εκθέματα και μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητας που αποτέλεσαν μια αξέχαστη εμπειρία ταξιδιού στο διάστημα.

Η έκθεση “Life In Space” μας πρόσφερε μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τη συναρπαστική ιστορία της κατάκτησης του διαστήματος από τον άνθρωπο, καθώς και όλη την τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για το σκοπό αυτό. Με περισσότερα από 50 μοναδικά εκθέματα, διαστημικούς σταθμούς, μοντέλα πυραύλων και δορυφόρων, πρωτότυπα αντικείμενα, αναμνηστικά από τις διάφορες αποστολές, διαστημικές στολές και πιστά αντίγραφα σκαφών, μας έδειξε τα μονοπάτια που ακολούθησαν οι επιστήμονες και οι αστροναύτες, στην πορεία τους προς την επιτυχία.

Θαυμάσαμε τη θέα που βλέπουν οι αστροναύτες που ζουν στον διεθνή διαστημικό σταθμό ISS, μπορέσαμε να αγγίξουμε αυθεντικό κομμάτι από τη σελήνη και είδαμε το φύλλο της εφημερίδας Washigton Post της 20ης Ιουλίου 1969, που ο Νιλ Άρμστρονγκ έγινε ο πρώτος άνθρωπος που πάτησε φεγγάρι, λέγοντας: “Είναι ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα τεράστιο άλμα για την ανθρωπότητα” (“That’s one small step for man, one giant leap for mankind”), ενώ μάθαμε και μοναδικές ιστορίες για τον Αμερικανό-γερμανικής καταγωγής- μηχανικό, Wernher Von Braun, που θεωρείται πρωτοπόρος της πυραυλικής και διαστημικής τεχνολογίας.

Εδώ θα βρείτε το video από την επίσκεψή μας στην έκθεση

Ηλεκτρονικό βιβλίο με κανόνες καλής συμπεριφοράς κατά τη χρήση του Διαδικτύου

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, πρόσθεσαν τρεις ακόμα κανόνες, στο συνεργατικό βιβλίο “Collaborative Netiquette Book”, που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος, σχετικά με τους κανόνες καλής συμπεριφοράς που θα πρέπει να ακολουθούμε στο Διαδίκτυο.

Εμφάνιση τρισδιάστατων αντικειμένων στο χώρο με εφαρμογές Επαυξημένης πραγματικότητας

Χρήση των δυνατοτήτων Επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality_AR) μέσω των εφαρμογών   Arloopa και MergeEdu, μας επέτρεψαν να δούμε από κοντά τρισδιάστατα αντικείμενα να εμφανίζονται στο χώρο, όπως η κίνηση των δορυφόρων γύρω από τη Γη, η περιστροφή της γης, η κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο, η Γη και οι άλλοι πλανήτες, και ένας αστροναύτης να κινείται στο χώρο. Ήταν μια μοναδική και διασκεδαστική δραστηριότητα για όλους μας!!!

Space Adventure Challenge

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, έγραψαν κώδικα και βοήθησαν ένα μαϊμουδάκι αστροναύτη, να πιάσει τις μπανάνες στο διάστημα με επιτυχία και στα 17 επίπεδα δυσκολίας!