ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

Βραβεία καλής πρακτικής στον διαγωνισμό ST3dM 2022

Οι ομάδες μας διακρίθηκαν, λαμβάνοντας βραβεία καλής πρακτικής, ανάμεσα σε 22 ομάδες Γυμνασίου στον Διαγωνισμό ST3dM2022. Η μία ομάδα για την παρουσίασή της και η άλλη ομάδα για την 3d σχεδίαση.

Ο διαγωνισμός διεξήχθη στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του Εργαστηρίου Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης για την εισαγωγή της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας STEΑM (Science–Technology–Engineering–Art-Mathematics) στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (http://st3dm.web.auth.gr ).

Εφαρμόζοντας τις γνώσεις που απέκτησαν, τα παιδιά ερεύνησαν, ανέπτυξαν τις ιδέες τους, και σχεδίασαν με τη χρήση του λογισμικού Tinkercad.

Η ομάδα LookUp σχεδίασε μια ταΐστρα πουλιών και η ομάδα BetFu σχεδίασε μια δωρεάν ανταλλακτική βιβλιοθήκη.

   

Παρουσίαση_Ομάδα Betfu_3ο Γυμνάσιο Κηφισιάς

Παρουσιαση_Ομάδα LookUp_3ο Γυμνάσιο Κηφισιάς

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν,  για  τη βράβευσή τους!

Erasmus+ “Amusing” Final Transnational Meeting (5η Συνάντηση Εταίρων Προγράμματος), Κουένκα Ισπανίας, 7-8 Ιουλίου 2022

Στις 7 και 8 Ιουλίου 2022, πραγματοποιήθηκε η 5η και τελευταία συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Erasmus+ «Adapting Museums for Educational Inclusive Goals», στην Κουένκα της Ισπανίας.

Ολοκληρώθηκε έτσι, με εξαιρετική επιτυχία, το καινοτόμο διετές Erasmus+ πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχε το σχολείο μας. Το πρόγραμμα συντονίστηκε από την Ισπανική Conselleria de Educación, Investigación, Cultura y Deporte, στην Βαλένθια.

   

Το πρόγραμμα συνδυάζει την τέχνη, την επιστήμη και την τεχνολογία με την εκπαίδευση, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η τρισδιάστατη εκτύπωση. Συγκεκριμένα επιδιώκει να δώσει τη δυνατότητα σε τυφλούς ανθρώπους να βιώνουν την τέχνη αγγίζοντας ακριβή και ανθεκτικά 3D printed αντίγραφα, τα οποία θα εκτίθενται όχι μόνο σε μουσεία αφής αλλά και σε συμβατικά μουσεία.

Το πρόγραμμα αυτό έδωσε την δυνατότητα στους καθηγητές που συμμετείχαν αλλά και στους 12 μαθητές της Β Γυμνασίου να αποκομίσουν πολλαπλά οφέλη. Από τη μια να ευαισθητοποιηθούν στο ζήτημα της κοινωνικής ενσωμάτωσης ατόμων με προβλήματα όρασης και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, ενώ  από την άλλη να εξοικειωθούν με τη χρήση λογισμικών τρισδιάστατης σχεδίασης(3D Design), σάρωσης (3D Scanning) και εκτύπωσης (3d Printing).

  

Τελικός στόχος της εκπαίδευσής τους ήταν  να δημιουργήσουν και να εκτυπώσουν τρισδιάστατα αντίγραφα έργων τέχνης, που θα διευκολύνουν την προσβασιμότητα τυφλών ή μερικώς βλεπόντων ατόμων, κατά την επίσκεψή τους σε μουσεία. Αναμφισβήτητα, επιπρόσθετο όφελος από αυτή τη δράση τους αποτέλεσε και η επαφή τους με σπουδαία έργα τέχνης.

Δημιουργήθηκαν 23 μοντέλα που ανέβηκαν στη συλλογή του Sketchfab https://sketchfab.com/kyriaki.lymperopoulou

Η παρουσίαση του σχολείου μας στην τελική συνάντηση:

3rd Gymnasium Kifissia_Amusing presentation

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε:

https://erasmusamusing.eu/

https://twitter.com/AmusingErasmus

https://www.facebook.com/sciences.teachers.108

https://www.instagram.com/amusing_erasmus/

Παραλαβή Πιστοποιητικών συμμετοχής στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ “Amusing”

Σήμερα, τελευταία μέρα των εβδομαδιαίων συναντήσεων μας αλλά και τελευταία μέρα του διδακτικού έτους, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρέλαβαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής τους από τον διευθυντή κ. Κούκη. 

Στο εργαστήριο Πληροφορικής, σχεδιάζοντας στο Tinkercad

             

Παρουσίαση σημαντικών εκθεμάτων σε ελληνικά και ευρωπαϊκά μουσεία

Στα πλαίσια του προγράμματος “AMUSING”, ADAPTING MUSEUMS FOR EDUCATIONAL INCLUSIVE GOALS, στις 13 Μαΐου 2022, η εκπαιδευτικός κα Σοφία Βλατάκη, παρουσίασε στην ομάδα των μαθητών/μαθητριών, τα σημαντικότερα μουσεία της Ελλάδας και της Ευρώπης, με ιδιαίτερη αναφορά σε συγκεκριμένα εκθέματα. Η εξερεύνηση στην ιστορία και στον πλούσιο κόσμο τους, έφερε σε  επαφή τους μαθητές/μαθήτριες με μοναδικά έργα τέχνης.

Δείτε την παρουσίαση: ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ 

 

 

Σχεδίαση παραθύρων γοτθικών ναών στο Tinkercad με τη χρήση codeblocks

Η Γοτθική τέχνη ήταν ένα καλλιτεχνικό ρεύμα που εμφανίστηκε την περίοδο του Μεσαίωνα. Άρχισε να εμφανίζεται στη Γαλλία περίπου στις αρχές του 12ου αιώνα και κυρίως στην αρχιτεκτονική. Στη διάρκεια των επόμενων χρόνων και μέχρι τα τέλη του 14ου αιώνα, εξαπλώθηκε σε ολόκληρη σχεδόν τη δυτική Ευρώπη. Την γοτθική τέχνη διαδέχθηκε η περίοδος της Αναγέννησης, αν και δείγματα γοτθικών δημιουργιών καταγράφονται και μέχρι τα τέλη του 15ου αιώνα.

Τεράστια βιτρό παράθυρα (Rose Windows) προσθέτουν μεγάλη μεγαλοπρέπεια στους καθεδρικούς ναούς της γοτθικής εποχής. Στα πλαίσια του προγράμματος σχεδιάσαμε 5 χαρακτηριστικά γοτθικά παράθυρα και εκτυπώσαμε κάποια από αυτά.


1. Rose Window of St. Augustine Parish, Andover, USA

Τα παραδοσιακά γοτθικά παράθυρα χωρίζονται γεωμετρικά σε 8, 12, 24 ή 36 μέρη. Το παράθυρο του Αγίου Αυγουστίνου βασίζεται στον αριθμό οκτώ, που σημαίνει αναγέννηση και βάπτιση.

                  

2. Rose Window of Chiaravalle di Fiastra, Italy

Το Αβαείο Chiaravalle, Fiastra, είναι ένα ένα από τα καλύτερα διατηρημένα Cistercian αβαεία στην Ιταλία. Η εκκλησία είναι αφιερωμένη στη Santa Maria di Chiaravalle di Fiastra. Η αρχιτεκτονική της είναι σε ρομανικό-βουργουνδικό στυλ, και χαρακτηρίζεται από απλότητα και λιτότητα.

             

 3. Rose Window of Valvisciolo Abbey, Italy

Το Αβαείο Valvisciolo είναι ένα Cistercian μοναστήρι στην επαρχία Latina, στην κεντρική Ιταλία. Είναι ένα παράδειγμα αυστηρής ρωμανικής-κιστερκιανής αρχιτεκτονικής, που θεωρείται αριστούργημα αυτού του στυλ στην κεντρική Ιταλία.

               

 4. Rose Window of San Sabino, Bari Cathedral, Italy

Ο καθεδρικός ναός του Μπάρι ή ο καθεδρικός ναός του Αγίου Σαβίνου, είναι στην Απουλία, στη νότια Ιταλία. Η πρόσοψη έχει τρεις πύλες του 11ου αιώνα κάτω από ένα γοτθικό παράθυρο, πάνω από το οποίο υπάρχει ένα υπέρθυρο σκαλισμένο με τέρατα και φανταστικά θηρία.

           

 5. Rose Window of Cuenca Cathedral, Spain

Ο καθεδρικός ναός Cuenca είναι ένας γοτθικός ναός στην πόλη Cuenca, της νοτιοανατολικής κεντρικής Ισπανίας. Το κτήριο είναι ένα από τα πρώτα ισπανικά δείγματα γοτθικής αρχιτεκτονικής, που χτίστηκε σε μια εποχή που το ρομανικό στυλ κυριαρχούσε στην Ιβηρική Χερσόνησο. Ειδικότερα, ο καθεδρικός ναός είναι χαρακτηριστικός της νορμανδικής και αγγλο-νορμανδικής αρχιτεκτονικής του 12ου αιώνα.

               

4η Συνάντηση Εταίρων Προγράμματος Erasmus+ ”Amusing” Ανκόνα, Μάιος 2022

Στις 5 και 6 Μαΐου 2022 πραγματοποιήθηκε η τέταρτη διεθνική συνάντηση των εταίρων (ΙV Transnational Project Meeting) του Προγράμματος Erasmus+ AMUSING “Adapting Museums for educational Inclusive Goals” στην Ανκόνα της Ιταλίας και συγκεκριμένα στο Μουσείο Αφής της πόλης Museo Tattile Statale Omero και στο Καλλιτεχνικό Λύκειο Liceo Artistico Mannucci. Στη συνάντηση έλαβαν μέρος ο κ. Κούκης και η κα Λυμπεροπούλου.

Αρχικά, παρουσιάστηκαν τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, συζητήθηκαν οι υποχρεώσεις κάθε εταίρου και έγιναν προτάσεις για την υλοποίησή τους. Υπήρξε κλίμα αγαστής συνεργασίας και όλοι οι εταίροι δεσμεύτηκαν να εφαρμόσουν όλα όσα συμφωνήθηκαν

     

Στο μουσείο αφής Omero, περιηγηθήκαμε στους χώρους του, αγγίξαμε τα καταπληκτικά του εκθέματα και γνωρίσαμε την ιστορία του μουσείου από τους ιδρυτές του τον κ. Aldo Grassini και την κα Daniela Bottegoni.

      

          

Με κλειστά μάτια αγγίξαμε εκθέματα, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι αγγίζουμε και το αποτυπώσαμε στο χαρτί.

Επίσης δημιουργήσαμε το πρώτο μας «βιβλίο αφής».

        

Επισκεφτήκαμε το Καλλιτεχνικό Λύκειο Liceo Artistico Mannucci και περιηγηθήκαμε σε όλα σχεδόν τα τμήματα θαυμάζοντας τις δημιουργίες των μαθητών του.

      

Τέλος επισκεφτήκαμε την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πολυαισθησιακή έκθεση Design Collection που φιλοξενείται στο μουσείο Omero  και μας παρουσίασε ο έφορος αρχαιοτήτων κ.  Fabio Fornasari.

      

Παρουσίαση του Προγράμματος Erasmus+ στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως

Σήμερα, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, επισκέφτηκε το σχολείο μας, συνομίλησε με τα παιδιά και ενημερώθηκε για την συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Erasmus+ “AMUSING”.

Οι φωτογραφίες είναι από την ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram.

              

Να ευχαριστήσω τους μαθητές και τις μαθήτριες της ομάδας, για την εξαιρετική παρουσία τους! Μπράβο παιδιά!!!


3D Scanned Βιολόσχημο Κυκλαδικό ειδώλιο

Ο Κυκλαδικός πολιτισμός άνθισε στα νησιά του κεντρικού Αιγαίου κατά την Πρώιμη Εποχή του Χαλκού (3η χιλιετία π.Χ.). Το βιολόσχημο μαρμάρινο γυναικείο ειδώλιο (Violin-shaped figurine) με ραβδόσχημη προεξοχή, που δηλώνει το λαιμό και το κεφάλι, και επίπεδο κορμό με δύο πλατιές εγκοπές, που διαμορφώνουν τη “μέση” του σώματος. Στη βάση του λαιμού υπάρχει χάραξη σε σχήμα “ν”. Τα βιολόσχημα ειδώλια είναι ο πιο κοινός τύπος σχηματικών ειδωλίων της Πρωτοκυκλαδικής Ι περιόδου (Πρώιμη Εποχή του Χαλκού 3200 π.Χ. – 2800 π.Χ.) και έχουν πολλές παραλλαγές. Το μέγεθός τους είναι κατά κανόνα μικρό και σπάνια ξεπερνούν τα 20 εκ. σε ύψος.

Το αυθεντικό ειδώλιο βρίσκεται στην έκθεση Κυκλαδικής Τέχνης, στον 1ο όροφο του Μουσείου κυκλαδικής τέχνης.

https://cycladic.gr/exhibit/ng1065-violoschimo-idolio?cat=kikladiki-techni

Αντίγραφο του ειδωλίου, μας παραχωρήθηκε από το Μουσείο Αφής του Φάρου τυφλών Ελλάδας στην Καλλιθέα.

http://www.tactualmuseum.gr/index.htm

Το ειδώλιο έγινε 3D Scanned μέσω της εφαρμογής 3D Live Scanner για Android κινητά τηλέφωνα και βελτιώθηκε με τη χρήση της δωρεάν εφαρμογής meshlab.

https://sketchfab.com/3d-models/cycladic-violin-shaped-figurine-0e1ca0f403d74648ae97b726214c63b6

                                             

 

3η Συνάντηση Εταίρων Προγράμματος Erasmus+ ”Amusing” Βαλένθια, Μάρτιος 2022

Στις 9 και 10 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε η τρίτη διεθνική συνάντηση των εταίρων (ΙΙΙ Transnational Project Meeting) του Προγράμματος Erasmus+ AMUSING “Adapting Museums for educational Inclusive Goals” στη Βαλένθια της Ισπανίας και συγκεκριμένα στο Μουσείο της πόλης (Palacio del Marqués de Campo) και στο Μουσείο Φυσικών επιστημών (Museu de Ciències Naturals). Στη συνάντηση έλαβαν μέρος ο κ. Κούκης και η κα Λυμπεροπούλου.

Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, συζητήθηκαν οι υποχρεώσεις κάθε εταίρου και έγιναν προτάσεις για την υλοποίησή τους. Υπήρξε κλίμα αγαστής συνεργασίας και όλοι οι εταίροι δεσμεύτηκαν να εφαρμόσουν όλα όσα συμφωνήθηκαν.

                                   

Στα πλαίσια της συνάντησης παρουσιάστηκε το πρόγραμμα NaviLens (the next generation QR code for a smart and inclusive mobility).

Μία από τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης στις πόλεις, σε καθημερινή βάση, είναι η αυτόνομη κινητικότητα. Η εφαρμογή καθιστά προσβάσιμο οποιοδήποτε χώρο, όπως μετρό, σιδηροδρομικούς σταθμούς κ.τ.λ. με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Επιτρέπει την πρόσβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σε έξυπνες πόλεις, μέσω πολύχρωμων QR κωδικών που μπορούν να σαρωθούν από τυφλούς, μέσω του κινητού τηλεφώνου τους, σε απόσταση 12 μέτρων χωρίς να εστιάσουν.

Επισκεφτήκαμε το La Almoina Archaeological Museum, το Μουσείο Φυσικών επιστημών (Museu de Ciències Naturals) και περιηγηθήκαμε επίσης στην πόλη όπου και αγγίξαμε τους ανάγλυφους χάρτες και τα μπρούτζινα ομοιώματα κτιρίων που έχουν δημιουργήσει με τη χρήση γραφής braille για να βοηθήσουν τα άτομα με προβλήματα όρασης να προσανατολιστούν αλλά και να γνωρίσουν τα αξιοθέατα της πόλης τους.

                   

         

Παρακολουθήσαμε επίσης την παρουσίαση του ισπανικού παιδικού βιβλίου “Οι περιπέτειες του Λάργκο και το μαγικό βιβλίο” (Las aventuras de Largo y el Libro Mágico) της τυφλής μητέρας Anita Company και της 10χρονης κόρης της Amanda Sánchez. Ένα Ιδανικό βιβλίο για την ευαισθητοποίηση μικρών παιδιών. Μια μαγική ιστορία περιπέτειας και φιλίας, όπου ο πρωταγωνιστής, ο Λάργκο, είναι τυφλός και περιβάλλεται από φίλους με μεγάλες ικανότητες.