Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024-25 για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α Γυμνασίου.
Συμμετέχουμε και αυτή τη σχολική χρονιά, στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού https://codeweek.eu/ με 3 επιλεγμένες δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α Γυμνασίου.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
- Build Binary Images – Δημιουργία δυαδικών εικόνων με κωδικό cw24-iugfs
Από την ιστοσελίδα Code.org οι μαθητές θα δημιουργήσουν δυαδικές εικόνες, μεταφράζοντας τα 0 και 1 (δυαδικά ψηφία) του υπολογιστή σε άσπρα και μαύρα εικονοστοιχεία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, θα αντιστοιχίσουν τις δυαδικές ακολουθίες με τις κωδικοποιημένες εικόνες, θα χρησιμοποιήσουν βρόχους επαναλήψεων και δυαδικό κώδικα για να αναδημιουργήσετε παρεχόμενες εικόνες, θα σπάσουν τους μεγάλους κώδικες σε μικρότερα κομμάτια που μπορούν να επαναληφθούν και θα δημιουργήσουν εικόνες χρησιμοποιώντας μοναδικούς συνδυασμούς 0 και 1.
- One hour of Space Adventure – Μια ώρα Διαστημικής Περιπέτειας με κωδικό cw24-XFBlk
Στη δραστηριότητα αυτή, οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από 17 προκλήσεις θα βοηθήσουν ένα μαϊμουδάκι-αστροναύτη να πιάσει μπανάνες στο διάστημα και να βρει το διαστημόπλοιό του, ενώ παράλληλα θα γράφουν πραγματικές γραμμές κώδικα. Το Coding Adventure χρησιμοποιεί τη γλώσσα προγραμματισμού του CoffeeScript. Το CoffeeScript είναι παρόμοιο με το JavaScript. Η δραστηριότητα ξεκινά με πολύ απλές εργασίες για να διδάξει σταδιακά στους μαθητές διάφορες πτυχές της κωδικοποίησης. Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριες γράφουν πραγματικό κώδικα καθώς παίζουν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι!
- Blockly Games Maze – Λαβύρινθος με κωδικό cw24-xredN
Το Blockly Games είναι μια σειρά εκπαιδευτικών παιχνιδιών που ενθαρρύνει την ανάπτυξη των αυριανών προγραμματιστών. Είναι σχεδιασμένο για παιδιά που δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία στον προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλά είναι έτσι δομημένο ώστε μέχρι το τέλος αυτών των εκπαιδευτικών παιχνιδιών, κάποιος να είναι έτοιμος να χρησιμοποιήσει συμβατικές γλώσσες που βασίζονται σε κείμενο. Ο λαβύρινθος (Maze) είναι μια εισαγωγή στους βρόχους επανάληψης και στις συνθήκες. Ξεκινά απλά, αλλά κάθε επίπεδο είναι πιο δύσκολο από το προηγούμενο.
Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το eTwinning έργο “The Amplified Blue Planet”
Εθνική Ετικέτα Ποιότητας (National Quality Label) απονεμήθηκε για το έργο “The Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness”, στο 3ο Γυμνάσιο Κηφισιάς, στην πρώτη του συμμετοχή σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning.
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριες μου, που με όρεξη, χαρά, ενθουσιασμό και λαχτάρα για γνώση κι εμπειρίες, συνεργάστηκαν με συνέπεια, αφοσίωση και ομαδικό πνεύμα για την υλοποίηση και ολοκλήρωση αυτού του καινοτόμου αλλά και συνάμα απαιτητικού έργου.
Ήταν μια υπέροχη εμπειρία! Ευχαριστώ ιδιαίτερα τις ιδρύτριες του έργου για την άψογη οργάνωση του προγράμματος και τις συναδέλφους από Ελλάδα, Κροατία και Τουρκία για την υπέροχη συνεργασία.
Η καθηγήτρια Πληροφορικής
Λυμπεροπούλου Κυριακή
Ανάρτηση της παρουσίασης των δράσεων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning “The Amplified Blue Planet”
Στο αίθριο του σχολείου μας, σε πίνακα ανακοινώσεων, αναρτήθηκε η παρουσίαση καθώς και φωτογραφίες των μαθητών και μαθητριών, από τις δράσεις του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning 2023-24 “The Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness”.
Δείτε τις αναρτήσεις στα πλαίσια του προγράμματος από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς
Ένα μεγάλο μπράβο στους 13 μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ τάξης που συμμετείχαν!!!
Πιστοποιητικά συμμετοχής στη δράση “Mission Zero” Astro Pi Challenge 2023/24
Σήμερα, Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του etwinning προγράμματος “The Amplified Blue Planet”, που συμμετείχαν στη δράση The European Astro Pi Challenge “Mission Zero” 2023/24, έλαβαν τα πιστοποιητικά τους, όπου καταγράφεται η ακριβής ώρα έναρξης και λήξης της εκτέλεσης του προγράμματός τους, καθώς και η θέση του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού ISS (International Space Station) κατά την εκτέλεση του κάθε προγράμματος.
Ένα μοναδικό ενθύμιο της ιστορίας του διαστήματος!
The Amplified Blue Planet-Online συνάντηση με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές και τις μαθήτριες των συνεργαζόμενων σχολείων (Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024)
Σήμερα, Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024, αφού απαντήσαμε τα ερωτηματολόγια και γράψαμε “What do you like in this project?”, πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας του ESEP (European School Educational Platform), μια online συνάντηση με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά των άλλων σχολείων που συμμετείχαν στο eTwinning πρόγραμμα “The Amplified Blue Planet”.
Παίξαμε στο Kahoot το quiz για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο “The Amplified Blue Planet – Quiz for e-Safety“ και στείλαμε στο Padlet ευχές για καλές διακοπές, χρησιμοποιώντας τη νέα δυνατότητα για δημιουργία εικόνων μέσω AI με το text to image tool “I Can Draw”.
Κάποιες από τις ευχές που στείλαμε στους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές και τις μαθήτριες των συνεργαζόμενων σχολείων:
Καλό καλοκαίρι!
Παρουσίαση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning “The Amplified Blue Planet” (Τετάρτη 29 Μαΐου 2024)
Το απόγευμα της Τετάρτης 29 Μαΐου 2024, στην εκδήλωση παρουσίασης των δράσεων του σχολείου μας κατά τη φετινή χρονιά 2023-24, στο αμφιθέατρο του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση των βασικών δράσεων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning “The Amplified Blue Planet” .
Δόθηκαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής στους 13 μαθητές και μαθήτριες της Α τάξης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα: Γαγανάκης Ηλίας, Δρακακάκη Ειρήνη, Δρακακάκη Μεταξία, Ζαφειρόπουλος Παναγιώτης, Καποτάς Νικόλαος, Κόντος Χρήστος, Κωστάκου Λυδία, Πλακαντωνάκη Μελίνα, Σκουλιδά Νεφέλη Ευδοκία, Σμυρνής Γεώργιος, Σπηλιόπουλος Μάξιμος, Ταβουλάρης Ιωάννης και Χατζηδάκη Θεανώ.
Δόθηκαν επίσης οι βεβαιώσεις συμμετοχής των 5 μαθητών και μαθητριών της Α τάξης που συμμετείχαν στην 3D σχεδίαση της διαστημικής βάσης στο φεγγάρι, στα πλαίσια του διαγωνισμού “Mooncamp challenge 2023-24”: Γαγανάκης Ηλίας, Ζαφειρόπουλος Παναγιώτης, Πλακαντωνάκη Μελίνα, Σκουλιδά Νεφέλη Ευδοκία και Χατζηδάκη Θεανώ.
Δείτε την παρουσίαση του προγράμματος και κάποια στιγμιότυπα της εκδήλωσης.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!!! Ήταν μια καταπληκτική ομάδα και είμαι πολύ περήφανη για όλους.
Η καθηγήτρια Πληροφορικής
Λυμπεροπούλου Κυριακή
Συμμετοχή μαθητών/μαθητριών της Α τάξης, στον διεθνή διαγωνισμό “Moon Camp Challenge 2023-24”
Το σχολείο μας συμμετέχει για πρώτη φορά στον διεθνή διαγωνισμό “Moon Camp Challenge” με 5 μαθητές και μαθήτριες της Α τάξης.
Οι μαθητές/μαθήτριες που συμμετέχουν, είναι: Γαγανάκης Ηλίας, Ζαφειρόπουλος Παναγιώτης, Πλακαντωνάκη Μελίνα, Σκουλιδά Νεφέλη Ευδοκία και Χατζηδάκη Θεανώ.
Το Moon Camp είναι μια σύμπραξη μεταξύ της Ευρωπαϊκή Διαστημικής Υπηρεσίας ESA (European Space Agency) και του Ιδρύματος Airbus, σε συνεργασία με την Autodesk.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα https://mooncampchallenge.org/
Στο διαγωνισμό “Moon Camp Challenge”, αποστολή κάθε ομάδας μαθητών είναι να σχεδιάσει ένα τρισδιάστατο μοντέλο (3D) μιας διαστημικής βάσης αστροναυτών στο φεγγάρι. Οι μαθητές/μαθήτριες, σε συνεργασία με την καθηγήτρια Πληροφορικής Λυμπεροπούλου Κυριακή, εκπαιδεύτηκαν στο πρόγραμμα τρισδιάστατης σχεδίασης Tinkercad της Autodesk https://www.tinkercad.com και προσάρμοσαν το σχεδιασμό της αποικίας στο περιβάλλον της Σελήνης, εξετάζοντας τη δυνατότητα χρήσης των τοπικών πόρων, έτσι ώστε να παρέχουν ασφαλείς και λειτουργικές εγκαταστάσεις διαβίωσης και εργασίας για τους αστροναύτες.
Η προθεσμία παράδοσης ήταν μέχρι την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024 και κάθε υποβολή εργασίας έπρεπε να συνοδεύεται από μια σύντομη περιγραφή-αιτιολόγηση.
Μπορείτε να δείτε το έργο που παρέδωσε στις 22 Απριλίου, η ομάδα των μαθητών The 5 Greek Lunar Explorers με τίτλο “Lunar Colony design” στον σύνδεσμο: https://www.tinkercad.com/things/byUcULVg3d9-lunar-colony-design (κάνοντας κλικ στο View in 3D).
Δείτε επίσης την ανάρτηση στο twitter: https://x.com/K_Lymperopoulou/status/1782192491959132350
Το έργο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα έκθεσης έργων του “Moon Camp Challenge 2023-24” https://mooncampchallenge.org/gallery-2023-2024/details/30000
Η ομάδα μας “The 5 Greek Lunar explorers” έλαβε το πιστοποιητικό συμμετοχής για την υποβολή του 3D έργου.
Αντίστοιχα πιστοποιητικά έλαβαν οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν, καθώς και η καθηγήτρια πληροφορικής κα Λυμπεροπούλου.
Όλες οι ομάδες θα κληθούν να συμμετάσχουν τον Μάιο, σε μια διαδικτυακή εκδήλωση με έναν αστροναύτη του ESA και ειδικούς του διαστήματος.
Επίσκεψη στην Teleport Services για ένα πρωτότυπο Virtual Reality ταξίδι διδακτικού χαρακτήρα στο διάστημα, με θέμα την κλιματική αλλαγή (Τρίτη 23 Απριλίου, 2024)
Στις αίθουσες της Teleport (https://teleport-services.com ) στην Αγία Παρασκευή, βρεθήκαμε την Τρίτη 23 Απριλίου 2024, με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α τάξης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα eTwinning “The Amplified Blue Planet” και τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ τάξης που συμμετέχουν στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα για την κλιματική αλλαγή. Συνοδοί καθηγητές ήταν η καθηγήτρια Πληροφορικής Λυμπεροπούλου Κυριακή, ο καθηγητής Βιολογίας Κουγιουμουτζής Κωνσταντίνος και η καθηγήτρια Τεχνολογίας Λιόλιου Βασιλική.
Φορέσαμε τα ειδικά γυαλιά και τα γάντια μας και ετοιμαστήκαμε μια εντυπωσιακή διαδραστική, βιωματική εκπαιδευτική εμπειρία με θέμα “Ο πλανήτης μας είναι το μέλλον μας”.
Η αλήθεια είναι ό,τι μια τέτοια εμπειρία, δεν είναι εύκολο να περιγραφεί σε κάποιον που δεν την έχει βιώσει. Νοιώθεις σαν να βρίσκεσαι πραγματικά εκεί! Τα εντυπωσιακά γραφικά, συνθέτουν ένα πρωτόγνωρο και εκπληκτικό περιβάλλον που πραγματικά μας μάγεψε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Μια εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη!
Φαντάσου να είσαι μέσα σε ένα Διαστημόπλοιο και να παρατηρείς τον γαλαξία μας, τους πλανήτες τα νεφελώματα, τους μετεωρίτες και να συνειδητοποιείς πόσο χρήσιμες είναι οι παρατηρήσεις του συστήματος δορυφόρων Copernicus για την κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας. Να μπορείς να “τηλεμεταφερθείς” στην εποχή των δεινοσαύρων, να βρεθείς στο βυθό της θάλασσας δίπλα σε τροπικά ψαράκια, φάλαινες και καρχαρίες. Να βιώσεις την καταστροφή που μπορεί να επιφέρει μια μικρή αλλαγή της θερμοκρασίας στα κοράλλια. Να βοηθήσεις στην κατάσβεση πυρκαγιών και να μάθεις τόσες πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τον πλανήτη σου, τη Γη!
Συμμετοχή έργου ζωγραφικής μαθήτριας της Γ τάξης στον διεθνή διαγωνισμό “Moon Camp Challenge 2023-24”
Η μαθήτρια της Γ τάξης Ντεληφιλιππίδη Πίστη, συμμετέχει στον διεθνή διαγωνισμό “Moon Camp Challenge 2023-24” με ένα έργο ζωγραφικής με τίτλο: “Quite a familiar future”
Το Moon Camp είναι μια σύμπραξη μεταξύ της Ευρωπαϊκή Διαστημικής Υπηρεσίας ESA (European Space Agency) και του Ιδρύματος Airbus, σε συνεργασία με την Autodesk.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα https://mooncampchallenge.org/
Το έργο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα έκθεσης έργων του “Moon Camp Challenge 2023-24” https://mooncampchallenge.org/gallery-2023-2024/details/30594/
Η μαθήτρια έλαβε το πιστοποιητικό συμμετοχής της για την υποβολή του έργου.
Όλοι οι μαθητές που υποβάλουν έργο,θα κληθούν να συμμετάσχουν τον Μάιο, σε μια διαδικτυακή εκδήλωση με έναν αστροναύτη του ESA και ειδικούς του διαστήματος.
Κατασκευή και προγραμματισμός ρομποτικών συστημάτων
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στο eTwinning πρόγραμμα “The Amplified Blue Planet”, σε ομάδες των δύο ή τριών, κατασκεύασαν 3 ρομποτικά συστήματα και προσομοίωσαν την αυτόνομη κίνησή τους.
Από την αρχαιότητα δεν σταματήσαμε ποτέ να εξερευνούμε τη Σελήνη, και πριν από την ανάπτυξη των διαστημικών σκαφών, μπορούσαμε να τη δούμε μόνο με γυμνό μάτι και με τηλεσκόπια, αλλά τώρα θέλουμε να μάθουμε περισσότερα για τη Σελήνη. Κατασκευάσαμε διαστημόπλοια και ρομποτικά οχήματα και φέραμε δείγματα σεληνιακού εδάφους, τα οποία μας επέτρεψαν να μάθουμε πιο συγκεκριμένες πληροφορίες για τη Σελήνη.
Σε αυτό το εργαστήριο, κατασκευάσουμε 3 μηχανήματα, έναν ρομποτικό βραχίονα (Robotic Arm), ένα περονοφόρο όχημα (Forklift) και έναν εκσκαφέα (Excavator).
Τα συγκεκριμένα συστήματα, θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα για την εκσκαφή και τη μεταφορά υλικών από το έδαφος της σελήνης, κατάλληλων για την δημιουργία εργαλείων, εξοπλισμού ή κτιρίων στην επιφάνεια της, μέσω της τεχνολογίας 3D Printing.
Η κατασκευή και ο προγραμματισμός των ρομποτικών συστημάτων έγινε με τη χρήση των τριών κιτ Ρομποτικής (ELECFREAKS Nezha inventor’s kit V2 for micro:bit) που έχουμε παραλάβει, μέσω της δράσης «Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο…», που συμμετέχουν 1821 σχολικές μονάδες από όλους τους Δήμους της Ελλάδας.
Δείτε τα βίντεο και τις φωτογραφίες