ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

Ζωγραφίζοντας έναν χιονάνθρωπο σε JavaScript

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Β2, ζωγράφισαν έναν χιονάνθρωπο, https://codeweek.eu/view/523856/drawing-a-snowman , στη γλώσσα προγραμματισμού JavaScript.

Ήταν μια πραγματική πρόκληση βήμα προς βήμα κωδικοποίησης. Εκμάθηση των βασικών εννοιών της γλώσσας προγραμματισμού JavaScript και των εντολών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, στη βιβλιοθήκη ProcessingJS στην ιστοσελίδα του Khan Academy https://www.khanacademy.org/computer-programming/my-snowman/5299566702542848

   

 

Δραστηριότητα “Make it Snow!” στο Scratch

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα, https://codeweek.eu/view/523843/make-it-snow, οι μαθητές των τμημάτων Α1, Α2 και Α4 δημιούργησαν μικρές και μεγάλες χιονονιφάδες, που στροβιλίζονται καθώς πέφτουν, πρόσθεσαν φόντο και μουσική, στο περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού Scratch (με τη χρήση blocks) και μας εύχονται Καλό χειμώνα!

https://scratch.mit.edu/projects/801463847/

Δραστηριότητα στο Scratch_Διακόσμηση Χριστουγεννιάτικου δέντρου

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα, https://codeweek.eu/view/521843/christmas-tree-with-scratch, οι μαθητές των τμημάτων Α1, Α2 και Α4 στολίζουν το δικό τους Χριστουγεννιάτικο δέντρο, προσθέτοντας γιορτινό φόντο, ήχο και λαμπάκια που αλλάζουν χρώματα, στο περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού Scratch (με τη χρήση blocks) και μας εύχονται Χρόνια Πολλά!

Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το 2023!

https://scratch.mit.edu/projects/463779145/

Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2022

Η συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών μας στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού https://codeweek.eu/  έχει γίνει πλέον θεσμός στο σχολείο μας!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α1, Α2 και Α4 της Α’ τάξης προσπάθησαν να λύσουν το μαθηματικό γρίφο των Πύργων του Ανόι,  χρησιμοποιώντας την έννοια της αναδρομής. Ενώ αυτό φάνηκε σχετικά απλό στην αρχή, οι κανόνες που έπρεπε να ακολουθήσουν, κέντρισαν το ενδιαφέρον και προκάλεσαν την εξυπνάδα των 12χρονων μαθητών μας. https://codeweek.eu/view/455359/lets-solve-a-puzzle-using-recursion-the-tower-of-hanoi

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β2 τμήματος απέδειξαν ότι όχι μόνο μπορούν να μετατρέπουν τους δυαδικούς αριθμούς σε δεκαδικούς και τους δεκαδικούς αριθμούς σε δυαδικούς αλλά μπορούν να το κάνουν και πολύ γρήγορα. https://codeweek.eu/view/455449/play-the-game-and-convert-binary-numbers-to-decimal-and-decimal-numbers-to-binary

Διδακτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Ευγενίδου (Δευτέρα 24 Οκτωβρίου, 2022)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Β2 και Β4, τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022, με συνοδούς καθηγητές την κα Ευαγγελοπούλου, την κα Λυμπεροπούλου και την κα Λιόλιου, επισκέφθηκαν το Ίδρυμα Ευγενίδου όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σειρά επιλεγμένων εντυπωσιακών πειραμάτων  με τίτλο «Εκρηκτική» Επιστήμη», ενώ ξεναγήθηκαν και στη διαδραστική έκθεση του κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, στα πλαίσια των πειραμάτων ήρθαν σε επαφή με γνωστά φυσικά μεγέθη, όπως αυτά του όγκου και τις πίεσης και εξοικειώθηκαν με βασικές χημικές αντιδράσεις όπως αυτές της καύσης. Μεταξύ άλλων, διερεύνησαν τις ιδιότητες των αερίων χρησιμοποιώντας μπαλόνια και είδαν πώς μεταμορφώνεται ένα απλό πλαστικό μπουκάλι σε πύραυλο, πώς δημιουργούνται τα διαφορετικά χρώματα στα πυροτεχνήματα και πώς μπορούμε να ελέγξουμε την έκταση ενός πειράματος.

Η διαδραστική έκθεση του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, διαθέτει 57 σύγχρονα εκθέματα, που καλύπτουν ευρύ φάσμα της Φυσικής (Μηχανική, Ηλεκτρομαγνητισμός, Ήχος, Φως, Ενέργεια, Σύμπαν), της Χημείας, της Βιολογίας, των Μαθηματικών, της Πληροφορικής και της Ρομποτικής, που τους πρόσφεραν ένα βιωματικό ταξίδι εξερεύνησης και πειραματισμού.

https://www.eef.edu.gr/el/programme/ekthemata-epistimis-kai-tehnologias/

Βραβεία καλής πρακτικής στον διαγωνισμό ST3dM 2022

Οι ομάδες μας διακρίθηκαν, λαμβάνοντας βραβεία καλής πρακτικής, ανάμεσα σε 22 ομάδες Γυμνασίου στον Διαγωνισμό ST3dM2022. Η μία ομάδα για την παρουσίασή της και η άλλη ομάδα για την 3d σχεδίαση.

Ο διαγωνισμός διεξήχθη στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του Εργαστηρίου Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης για την εισαγωγή της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας STEΑM (Science–Technology–Engineering–Art-Mathematics) στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (http://st3dm.web.auth.gr ).

Εφαρμόζοντας τις γνώσεις που απέκτησαν, τα παιδιά ερεύνησαν, ανέπτυξαν τις ιδέες τους, και σχεδίασαν με τη χρήση του λογισμικού Tinkercad.

Η ομάδα LookUp σχεδίασε μια ταΐστρα πουλιών και η ομάδα BetFu σχεδίασε μια δωρεάν ανταλλακτική βιβλιοθήκη.

   

Παρουσίαση_Ομάδα Betfu_3ο Γυμνάσιο Κηφισιάς

Παρουσιαση_Ομάδα LookUp_3ο Γυμνάσιο Κηφισιάς

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν,  για  τη βράβευσή τους!

Erasmus+ “Amusing” Final Transnational Meeting (5η Συνάντηση Εταίρων Προγράμματος), Κουένκα Ισπανίας, 7-8 Ιουλίου 2022

Στις 7 και 8 Ιουλίου 2022, πραγματοποιήθηκε η 5η και τελευταία συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Erasmus+ «Adapting Museums for Educational Inclusive Goals», στην Κουένκα της Ισπανίας.

Ολοκληρώθηκε έτσι, με εξαιρετική επιτυχία, το καινοτόμο διετές Erasmus+ πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχε το σχολείο μας. Το πρόγραμμα συντονίστηκε από την Ισπανική Conselleria de Educación, Investigación, Cultura y Deporte, στην Βαλένθια.

   

Το πρόγραμμα συνδυάζει την τέχνη, την επιστήμη και την τεχνολογία με την εκπαίδευση, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η τρισδιάστατη εκτύπωση. Συγκεκριμένα επιδιώκει να δώσει τη δυνατότητα σε τυφλούς ανθρώπους να βιώνουν την τέχνη αγγίζοντας ακριβή και ανθεκτικά 3D printed αντίγραφα, τα οποία θα εκτίθενται όχι μόνο σε μουσεία αφής αλλά και σε συμβατικά μουσεία.

Το πρόγραμμα αυτό έδωσε την δυνατότητα στους καθηγητές που συμμετείχαν αλλά και στους 12 μαθητές της Β Γυμνασίου να αποκομίσουν πολλαπλά οφέλη. Από τη μια να ευαισθητοποιηθούν στο ζήτημα της κοινωνικής ενσωμάτωσης ατόμων με προβλήματα όρασης και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, ενώ  από την άλλη να εξοικειωθούν με τη χρήση λογισμικών τρισδιάστατης σχεδίασης(3D Design), σάρωσης (3D Scanning) και εκτύπωσης (3d Printing).

  

Τελικός στόχος της εκπαίδευσής τους ήταν  να δημιουργήσουν και να εκτυπώσουν τρισδιάστατα αντίγραφα έργων τέχνης, που θα διευκολύνουν την προσβασιμότητα τυφλών ή μερικώς βλεπόντων ατόμων, κατά την επίσκεψή τους σε μουσεία. Αναμφισβήτητα, επιπρόσθετο όφελος από αυτή τη δράση τους αποτέλεσε και η επαφή τους με σπουδαία έργα τέχνης.

Δημιουργήθηκαν 23 μοντέλα που ανέβηκαν στη συλλογή του Sketchfab https://sketchfab.com/kyriaki.lymperopoulou

Η παρουσίαση του σχολείου μας στην τελική συνάντηση:

3rd Gymnasium Kifissia_Amusing presentation

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε:

https://erasmusamusing.eu/

https://twitter.com/AmusingErasmus

https://www.facebook.com/sciences.teachers.108

https://www.instagram.com/amusing_erasmus/

Παραλαβή Πιστοποιητικών συμμετοχής στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ “Amusing”

Σήμερα, τελευταία μέρα των εβδομαδιαίων συναντήσεων μας αλλά και τελευταία μέρα του διδακτικού έτους, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρέλαβαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής τους από τον διευθυντή κ. Κούκη. 

Στο εργαστήριο Πληροφορικής, σχεδιάζοντας στο Tinkercad

             

Παρουσίαση σημαντικών εκθεμάτων σε ελληνικά και ευρωπαϊκά μουσεία

Στα πλαίσια του προγράμματος “AMUSING”, ADAPTING MUSEUMS FOR EDUCATIONAL INCLUSIVE GOALS, στις 13 Μαΐου 2022, η εκπαιδευτικός κα Σοφία Βλατάκη, παρουσίασε στην ομάδα των μαθητών/μαθητριών, τα σημαντικότερα μουσεία της Ελλάδας και της Ευρώπης, με ιδιαίτερη αναφορά σε συγκεκριμένα εκθέματα. Η εξερεύνηση στην ιστορία και στον πλούσιο κόσμο τους, έφερε σε  επαφή τους μαθητές/μαθήτριες με μοναδικά έργα τέχνης.

Δείτε την παρουσίαση: ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ