Διδακτικές επισκέψεις κατά τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2021
Στις 4-11-2021 το Α3 στο πλαίσιο του μαθήματος των μαθηματικών επισκέφθηκε την ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ με τη συνοδεία ξεναγού. Στόχος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές την επίδραση της γεωμετρίας στην αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική. Η Αγορά ήταν η καρδιά της δημόσιας ζωής της πόλης. Αποτελούσε τόπο πολιτικών συγκεντρώσεων και εμπορικών συναλλαγών, έδρα διοίκησης, δικαιοσύνης, θρησκευτικό και πνευματικό κέντρο. Τα κτίσματα της Αγοράς είναι η απόδειξη της επιρροής της γεωμετρίας στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και την μεγάλη σπουδαιότητά τους στο τελικό οικοδομικό αποτέλεσμα. Αν παρατηρήσει κάποιος τα μνημεία θα διαπιστώσει πάνω τους αρκετές “χρυσές αναλογίες”. Αυτές καθορίζουν την χωρική μορφή κτιρίων όπως από τους Πυθαγόρειους του 6ου π.χ αιώνα.
Στις 9-11-2021 το Α5 στο πλαίσιο του μαθήματος των μαθηματικών επισκέφθηκε το Θωρηκτό ΑΒΕΡΩΦ. Στόχος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές την αμφίδρομη σχέση μαθηματικών και τεχνολογίας για την κατασκευή και λειτουργία ενός θωρηκτού. Το ΑΒΕΡΩΦ αποτελούσε τον συγκερασμό των πιο σύγχρονων ναυπηγικών εφευρέσεων της εποχής του σε παγκόσμια κλίμακα. Συμπυκνώνει την ναυτική ιστορία της Ελλάδας με το έμβολο εμπρός γεμάτο ατσάλι και το συνδέει με την αρχαία τριήρη και το μπαλκονάκι πίσω με τα πλοία του απελευθερωτικού αγώνα του 1821.Είναι η ζωντανή ιστορία του Ελληνικού ναυτικού. Αν η Ελλάδα κατέχει σήμερα το Αιγαίο οφείλεται στη μαχητικότητα αυτού του πλοίου.
Στις 10-11-2021 το Α2 στο πλαίσιο του μαθήματος των μαθηματικών επισκέφθηκε το ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΙ ΕΛΙΖΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ συμμετέχοντας σε διαδραστικό πρόγραμμα με στόχο την σχέση της σύγχρονης ζωγραφικής και των καλλιτεχνικών ρευμάτων με τα μαθηματικά (κυβισμό, κονστρουκτιβισμό, εξπρεσιονισμό, φουτουρισμό). Οι μαθητές έθεσαν τις δικές τους ερωτήσεις, είδαν τα έργα με άλλη ματιά και αναλύοντας τα έργα δημιουργήθηκαν “γέφυρες” που ενώνουν τα εικαστικά με την επιστήμη των μαθηματικών.
Στις 22-11-2021 το Α1 και 17-12-2021 το Β4 επισκέφθηκαν το ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ στο πλαίσιο του μαθήματος των μαθηματικών. Στόχος ήταν να μάθουν οι μαθητές ότι η κίνηση των αυτοκινήτων στηρίζεται σε νόμους της φυσικής που παριστάνονται με σύμβολα και οι σχέσεις τους με μαθηματικές εξισώσεις. Σημαντικό όφελος για τους μαθητές είναι η σύνδεση της ανακάλυψης από τον Πυθαγόρα του αριθμού Φ γνωστού και ως “χρυσή τομή” με τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα πιο πετυχημένα μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως Ferrari, Lamborgini, Ford, … ακολούθησαν πιστά στον σχεδιασμό τους τον κανόνα της χρυσής τομής.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Λέκκα Ι.