Ενημέρωση για τη διαδικασία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από Δευτέρα 09/11/2020

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Από τη Δευτέρα 09/11/2020 αναστέλλεται η λειτουργία του σχολείου μας, όπως και όλων των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας και η εκπαιδευτική διαδικασία θα συνεχιστεί εξ αποστάσεως με την υποχρέωση κάλυψης της διδακτέας ύλης.

Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία δημιουργίας και λειτουργίας των εικονικών δωματίων (Webex rooms) όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου, ώστε από τη Δευτέρα να λειτουργήσουμε κανονικά με πλήρες πρόγραμμα, όπως και κατά τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Εντούτοις, επειδή τα τεχνικά προβλήματα δεν έλειψαν και κατά την περσινή αντίστοιχη διαδικασία, ζητάμε την υπομονή και την κατανόησή σας κατά τις πρώτες μέρες, μέχρι όλοι να βρούμε τον ρυθμό μας.

Ακολουθούν μερικές οδηγίες, προκειμένου να γνωρίζουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι στη διαδικασία τις υποχρεώσεις μας και να είμαστε εγκαίρως προετοιμασμένοι/ες.

 Αρχικά, κατά τη φετινή σχολική χρονιά «η εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική για τους μαθητές/τριες». Αυτό σημαίνει ότι καταχωρούνται καθημερινά απουσίες και στην περίπτωση που οι μαθητές/τριες δεν παρουσιάζονται στα εικονικά δωμάτια των εκπαιδευτικών λαμβάνουν απουσίες (μια ανά διδακτική ώρα). Το ανώτατο όριο απουσιών είναι 114. Αν το υπερβεί κάποιος/α μαθητής/τρια επαναλαμβάνει την τάξη. Στην περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο (ασθένεια, τεχνικές δυσκολίες κ.ά.) ο/η εκπαιδευτικός δεν παρέχει κάποια διδακτική του ώρα, ο/η μαθητής/τρια δε λαμβάνει απουσία.

Σύμφωνα με σημερινή εγκύκλιο (151977/ΓΔ4/07-11-2020) του ΥΠΑΙΘ οι ώρες διδασκαλίας θα είναι 40λεπτες και το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:

ΓΥΜΝΑΣΙΑ

Ώρα

Από

Έως

8:30

9:10

9:20

10:00

10:10

10:50

11:00

11:40

11:50

12:30

12:40

13:20

13:30

14:10

Για την πραγματοποίηση των τηλεδιασκέψεων θα λάβετε σύντομα από το email του σχολείου μήνυμα της μορφής:

https://minedu-secondary.webex.com/join/koukisn

Meeting Number: 1210661219

Greece Toll: 2119902394

που θα αφορά τον τρόπο σύνδεσης στα εικονικά τους δωμάτια.

 

Αν δεν έχετε ξανασυνδεθεί στην πλατφόρμα Cisco Webex Meetings, μπορείτε να παρακολουθήσετε το video tutorial https://youtu.be/9Nyen2tHD4Y κάνοντας χρήση του πρώτου υπερσυνδέσμου (link).

Αν έχετε αρκετή εμπειρία στη χρήση της πλατφόρμας Cisco Webex Meetings ή έχετε ήδη εγκατεστημένη την εφαρμογή  (Cisco Webex Meetings App) στον ηλεκτρονικό σας υπολογιστή, το Τablet ή το Smart Phone σας μπορείτε να χρησιμοποιείτε τον πρώτο υπερσύνδεσμο (link) ή το Meeting Number κάθε εκπαιδευτικού και να συνδεθείτε στο εικονικό του δωμάτιο.

Αν δεν έχετε σύνδεση στο Διαδίκτυο μπορείτε να ακολουθείτε τα ακόλουθα βήματα:

1. Παίρνετε από το σταθερό σας τηλέφωνο τον αριθμό που σας έχει δώσει ο/η εκπαιδευτικός, στην παρούσα περίπτωση: 2119902394 (Αστική χρέωση)

2. Σας δίνονται οδηγίες στην αγγλική γλώσσα. Πληκτρολογείτε το Meeting Number: 1210661219 (του εκπαιδευτικού της παρούσας περίπτωσης)

3. Πατάτε δίεση(#) μετά την πληκτρολόγηση του Meeting Number του/της εκπαιδευτικού.

4. Σας δίνονται νέες οδηγίες στην αγγλική γλώσσα.

5. Πατάτε ξανά δίεση(#).

6. Περιμένετε να σας αποδεχτεί στην τάξη του ο εκπαιδευτικός.

7. Παρακολουθείτε την τηλεδιάσκεψη και μιλάτε, όταν ο εκπαιδευτικός ανοίξει το μικρόφωνό σας και σας δώσει τον λόγο.

Εκτός από την περίπτωση της σύνδεσης από σταθερό τηλέφωνο χωρίς σύνδεση στο Διαδίκτυο, όταν εισέρχεστε στο εικονικό δωμάτιο των εκπαιδευτικών πρέπει να γράφετε το πραγματικό ονοματεπώνυμό σας και να μη δίνετε ψευδή στοιχεία, γιατί διαφορετικά ο/η εκπαιδευτικός δε θα σας αναγνωρίζει και δε θα επιτρέπει την είσοδό σας στο εικονικό δωμάτιο, επομένως, θα λαμβάνετε απουσία. Επομένως, θα χρησιμοποιείτε ΠΑΝΤΑ το πραγματικό σας ονοματεπώνυμο για να συνδεθείτε.

Ακόμη, σας υπενθυμίζουμε ότι η εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία απαιτεί την τήρηση κανόνων και την επίδειξη σοβαρότητας από όλους τους εμπλεκόμενους. Η παρεμπόδιση με οποιονδήποτε τρόπο (φασαρία, άνοιγμα μικροφώνου κατά την ώρα που μιλάει ο/η εκπαιδευτικός ή άλλος μαθητής κ.ά.) της διεξαγωγής του μαθήματος θα έχει ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση του/της μαθητή/τριας που ευθύνεται για αυτήν και την καταχώρηση απουσίας.

Σημαντικό είναι, επίσης, να μην ξεχνάτε ότι  η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Τέλος, γνωρίζουμε ότι κάποιοι/ες από εσάς χρειάζεστε κι άλλες συσκευές για τη συμμετοχή σας στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το ΥΠΑΙΘ στη σημερινή εγκύκλιο μας έδωσε τη δυνατότητα να διαθέσουμε, με βάση τα κριτήρια που αναφέρονται στη συνέχεια, τα tablet που παραλάβαμε πέρσι. Σύμφωνα με την εγκύκλιο: «Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. Φ8/46284/Δ4/14-4-2020 απόφασης για την παράδοση/παραλαβή φορητών συσκευών, η απόφαση διάθεσης αυτών θα λαμβάνεται με βάση κοινωνικά και άλλα κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης». Επομένως, σύντομα θα λάβετε κι άλλο μήνυμα, που θα αφορά τη δυνατότητά σας να αιτηθείτε την παραλαβή ενός tablet. Δυστυχώς οι δυνατότητές μας είναι περιορισμένες και είναι βέβαιο ότι δεν μπορούμε να καλύψουμε όλα τα αιτήματα.

Μην ξεχνάτε να επισκέπτεστε τακτικά την ιστοσελίδα του σχολείου, στην οποία θα βρίσκετε όλες τις νέες ενημερώσεις/ανακοινώσεις.

Με υπομονή, συνέπεια, καλή διάθεση και συνεργασία θα πετύχουμε μαζί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και αυτή τη φορά.

Ο Διευθυντής

Νικόλαος Ι. Κούκης

Στη συνέχεια παρατίθεται ενημέρωση από το ΥΠΑΙΘ από τη σημερινή εγκύκλιο:

—–

Ενημέρωση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων

Κατ’ εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 («ΓΚΠΔ») και του Ν. 4624/2019, της ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών της δεδομένων στο πλαίσιο της διαδικασίας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων («ΥΠΑΙΘ»), ως Υπεύθυνο Επεξεργασίας.

Τα προσωπικά δεδομένα (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός τηλεφώνου επικοινωνίας) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από το ΥΠΑΙΘ και την εκάστοτε σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών κατ’ εντολή του. Σκοπός της επεξεργασίας είναι η επικοινωνία των εκπαιδευτικών μαζί της και ο συντονισμός της διαδικασίας της παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

Κατά τη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (οι μαθητές/τριες) εισάγουν στην ειδικά παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης συνεργαζόμενου με το ΥΠΑΙΘ παρόχου υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν της, όνομα ή όνομα χρήστη, τα οποία μπορεί να είναι τυχαία-εικονικά, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων. Συστήνεται να συνδέονται μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) και όχι μέσω εφαρμογής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι συλλέγονται μόνο τα συγκεκριμένα προσωπικά της δεδομένα.

Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος συλλέγονται μεταδεδομένα, τα οποία παράγονται κατά τη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης και είναι απαραίτητα για τη διάγνωση των τεχνικών ζητημάτων που ανακύπτουν και συνακόλουθα την τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Tα μεταδεδομένα αυτά περιλαμβάνουν: α) τη διεύθυνση IP, β) το αναγνωριστικό «User Agent», γ) τον τύπο υλικού, δ) τον τύπο και την έκδοση λειτουργικού συστήματος, ε) την έκδοση διακομιστή-πελάτη, στ) τη διεύθυνση Mac (κατά περίπτωση), ζ) την έκδοση εφαρμογής, η) της υλοποιηθείσες ενέργειες (είσοδος, έξοδος, κοκ), θ) της πληροφορίες σύσκεψης: i) τίτλος, ii) ημερομηνία και ώρα, iii) συχνότητα, iv) μέση και πραγματική συχνότητα, v) ποιότητα, vi) ποσότητα, vii) δραστηριότητα δικτύου και viii) συνδεσιμότητα.

Νομική βάση της επεξεργασίας είναι η εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται της το δημόσιο συμφέρον (άρ. 6 §1 περ. ε΄ ΓΚΠΔ), δηλαδή το δημόσιο αγαθό της παροχής εκπαίδευσης υπό καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, συνδυαστικά με την εκπλήρωση έννομης υποχρέωση του Υπευθύνου Επεξεργασίας (άρ. 6 §1 περ. γ΄ ΓΚΠΔ), η οποία προβλέπεται στο αρ. 63 του Ν. 4686/2020. Ειδικά όσον αφορά στα μεταδεδομένα, χρησιμοποιούνται περαιτέρω για σκοπούς αποκλειστικά ερευνητικούς ή/ και στατιστικούς, αφού προηγουμένως ανωνυμοποιηθούν. Νομική βάση της εν λόγω επεξεργασίας είναι η συμμόρφωση με έννομη υποχρέωση του Υπευθύνου Επεξεργασίας (αρ. 6 παρ. 1 περ. γ ΓΚΠΔ), της αυτή τίθεται από τη διάταξη του αρ. 1 ΠΔ 18/2018, δηλαδή η διενέργεια στατιστικών αναλύσεων-ερευνών στο πλαίσιο της αποστολής του να αναπτύσσει και να αναβαθμίζει συνεχώς την παιδεία.

Τα προσωπικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται για να λειτουργήσει η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης θα διαγραφούν μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Τα προσωπικά της δεδομένα που είναι ήδη αποθηκευμένα στα συστήματα του ΥΠΑΙΘ λόγω της ιδιότητάς της ως μαθητών ή γονέων/κηδεμόνων θα διατηρηθούν της ορίζεται της σχετικές Πολιτικές του ΥΠΑΙΘ. Τα μεταδεδομένα που δημιουργούνται διαγράφονται μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2020-2021.

Εφόσον έχουν καταχωρηθεί τα πραγματικά στοιχεία των μαθητών (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ονοματεπώνυμο) στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, έτσι ώστε να μπορούν να ταυτοποιηθούν), μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας των προσωπικών της δεδομένων και εναντίωσης στην επεξεργασία αυτών (μόνο όσον αφορά στα μεταδεδομένα) με υποβολή αίτησης στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo@minedu.gov.gr. Σε περίπτωση που θεωρηθεί ότι δεν ικανοποιήθηκε κάποιο αίτημά της, έχουν το δικαίωμα να απευθυνθούν στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (http://www.dpa.gr), Λ. Κηφισίας αρ. 1-3, ΤΚ 115 23, Αθήνα, τηλ. +30-210 6475600, φαξ +30-210 6475628.

Για οποιοδήποτε σχετικό ζήτημα μπορούν οι μαθητές/τριες να επικοινωνούν με τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων του ΥΠΑΙΘ (ΥΠΔ/DPO) στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: dpo@minedu.gov.gr.

Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Για περισσότερες πληροφορίες για την παροχή εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο (https://mathainoumeasfaleis.gov.gr/tilekpedefsi/).

—–