Συμμετοχή στον Μαθητικό Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras® Challenge in Greece 2024-25
Το 3ο Γυμνάσιο Κηφισιάς, με συντονίστριες τις καθηγήτριες Πληροφορικής, Φατούρου Ιωάννα και Λυμπεροπούλου Κυριακή, συμμετείχε στον Μαθητικό Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras® Challenge in Greece, που διεξήχθη στο διάστημα 4-11 Νοεμβρίου 2024 στο εργαστήριο Πληροφορικής με 30 μαθητές της Α, Β και Γ τάξης.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή τους!
Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι ειδικά για τους μαθητές της Α και Β τάξης, τα αποτελέσματα των περισσότερων μαθητών μας, ήταν πάνω από το μέσο όρο βαθμολογίας των σχολείων όλης της χώρας.
Όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες έλαβαν Πιστοποιητικό συμμετοχής ενώ και Πιστοποιητικό διάκρισης για την εξαιρετική του επίδοση έλαβε ο μαθητής της Α τάξης, Στενημαχίτης Κωνσταντίνος.
Στόχος της διεξαγωγής του διαγωνισμού Bebras είναι πρωτίστως η ενίσχυση της διάθεσης συμμετοχής και η προώθηση της υπολογιστικής σκέψης. Τα θέματα είχαν τη μορφή ευχάριστων και ελκυστικών γρίφων. Επίσημοι διοργανωτές του διαγωνισμού ήταν, το Ερευνητικό Κέντρο “Αθηνά” και η Μονάδα Καινοτομίας για τις Γυναίκες (IUW).
Η Υπολογιστική Σκέψη, περιλαμβάνει τεχνικές, δεξιότητες και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων με αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Παραδείγματα τέτοιων τεχνικών είναι η ικανότητα κατακερματισμού πολύπλοκων προβλημάτων σε πιο απλά, ο σχεδιασμός αλγορίθμων δηλαδή σαφών και διακριτών βημάτων επίλυσης προβλημάτων ή διεκπεραίωσης κάποιας διαδικασίας, η αναγνώριση προτύπων που μπορούν να γενικευθούν ώστε να χρησιμοποιηθούν στην αντιμετώπιση παρόμοιων προβλημάτων χωρίς να απαιτείται εκ νέου σχεδιασμός της λύσης τους.
Η Υπολογιστική Σκέψη αποτελεί βασικό παράγοντα ανάπτυξης και εξέλιξης των μαθητών σε πολίτες που θα μπορούν να συνεισφέρουν στην κοινωνία, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικότερα πολλές από τις σύνθετες καταστάσεις που προκύπτουν, αλλά και καθιστώντας τους δυνατούς συμμέτοχους στην γενικότερη επιστημονική και τεχνολογική πρόοδο.