Χρήση 3D Scanner για τη δημιουργία τρισδιάστατου μοντέλου για 3D Εκτύπωση
Το αντικείμενο που χρησιμοποιήσαμε είναι ένα θραύσμα, μίας από τις ωραιότερες μορφές της ζωφόρου του Παρθενώνα, από την πάνω αριστερή γωνία του λίθου V, προσαρμοσμένο στο γύψινο αντίγραφο του αυθεντικού, που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου. Πρόκειται για το κεφάλι νεαρής φτερωτής θεότητας, ίσως της Ίριδας, της γυναικείας αγγελιοφόρου των θεών. Βρέθηκε το 1889 εντοιχισμένο σε τοίχο βυζαντινών χρόνων, πάνω στην Ακρόπολη.
Παρθενώνας, Ανατολική ζωφόρος, Λίθος V, (Θραύσμα) κεφάλι Ίριδας (442-438 π.Χ.) με διαστάσεις: 0,22 x 0,27 μ.
Το σώμα της Ίριδας εικονίζεται από μπροστά, αλλά το κεφάλι της είναι στραμμένο προς τα αριστερά. Με το αριστερό της χέρι τακτοποιεί τα μαλλιά της, που λύθηκαν από το πέταγμα και με το δεξί διορθώνει τις πτυχές του πέπλου της. Στέκεται δίπλα στην Ήρα και το Δία, που περιμένουν καθιστοί, μαζί με τους άλλους θεούς του Ολύμπου, την άφιξη της πομπής της γιορτής των Παναθηναίων.
Το ακριβές αντίγραφο, μας παραχωρήθηκε από το Μουσείο Αφής του Φάρου τυφλών Ελλάδας στην Καλλιθέα. http://www.tactualmuseum.gr/index.htm
Να ευχαριστήσουμε τον κ. Ξινόγαλο Μιχάλη από την εταιρεία Astrolabe Engineering (https://astrolabe.gr/) που μας έφερε δύο 3d scanners (τον Artec Eva έναν τρισδιάστατο σαρωτή δομημένου φωτός και τον Artec Space Spider έναν σαρωτή ακόμα υψηλότερης ανάλυσης που βασίζεται στην τεχνολογία μπλε φωτός) και μας έδειξε όλη τη διαδικασία της 3D σάρωσης (3d Scanning) αλλά και της απαραίτητης επεξεργασίας, ώστε να καταλήξουμε στη λήψη ενός obj αρχείου, έτοιμου για 3D εκτύπωση.
Χρησιμοποιήσαμε το Artec Eva και δεν ακολουθήσαμε την αυτοματοποιημένη διαδικασία, αλλά είδαμε αναλυτικά ένα-ένα όλα τα στάδια: 3D Scanning (Geometry and Texture) με 2 επαναλαμβανόμενες σαρώσεις του αντικειμένου, Alignment, ευθυγράμμιση των δύο σαρώσεων, Global Registration βελτιστοποίηση της θέσης των καρέ των σαρώσεων, Cleaning καθαρισμός σαρώσεων με αφαίρεση της επιφάνειας της βάσης και των πλευρικών αντικειμένων που δεν χρειάζονταν (Crop Surroundings), Fill holes γέμισμα πιθανών οπών στο μοντέλο, Fusion δημιουργία μοντέλου πλέγματος (mesh model), Postprocessing απλοποίηση πλέγματος (Mesh simplification) και εξομάλυνση (smoothing), Texturing δημιουργία μοντέλου με υφή, Measure μέτρηση διαστάσεων που ανταποκρίνονταν στο αρχικό μοντέλο και τέλος Export σαν obj αρχείο.
Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό!